Zajęcia wykształciły u uczestników podstawowe kompetencje społeczne niezbędne do:

  • zaplanowania konstruktywnych  zmian w życiu
  • zwiększenia samodzielności
  • efektywnego wykorzystania umiejętności zdobytych w projekcie w ich życiu
  • Zweryfikowanie celów życiowy i zawodowych uczestników
  • Trening twórczego myślenia i przełamywanie schematów
  • Przygotowanie uczestników do wprowadzania konstruktywnych zmian w życiu
  • Analiza wewnętrznych przekonań oraz przekazów rodzinnych
  • Zapoznanie uczestników z umiejętnością pozytywnego reagowania na trudności

 

Komunikacja interpersonalna

  • Wyćwiczenie nawyków poprawnej komunikacji werbalnej
  • Poszerzenie świadomości uczestników z zakresu komunikacji niewerbalnej
  • Poznanie barier w komunikacji interpersonalnej i ich konsekwencji dla budowania popranych relacji osobistych i zawodowych
  • Bariery w komunikacji – ich przyczyny i konsekwencje
  • Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
  • Techniki poprawnej komunikacji werbalnej w kontaktach osobistych i zawodowych
  • Autoprezentacja i jej znacznie dla budowania poczucia własnej wartości i efektywności zachowań społecznych

 

Trening asertywności

  • Uświadomienie uczestnikom konsekwencji przyjmowania postawy uległej lub agresywnej
  • Zdobycie umiejętności asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach
  • Zwiększenie poczucia własnej wartości
  • Czym jest asertywności i czy jest mi potrzebna?
  • Rozróżnianie uległości i agresji od postawy asertywnej
  • Prawa asertywności
  • Pojecie terytorium psychologicznego
  • Moja mapa asertywności
  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Jak być konsekwentnym w asertywności?
  • Asertywne bronienie swoich praw
  • Wyrażanie swojego zdania
  • Asertywne reagowanie na krytykę
  • Scenki symulacyjne z zakresy asertywności – praktyczne wykorzystanie wiedzy

 

 

Zajęcia prowadziła:

Iwona Michalewska

resized_socjolog (2) resized_socjolog (1)

Komentowanie zamknięte.