KURS INFORMATYCZNY

Nabycie umiejętności obsługi komputera i zastosowanie w życiu codziennym: pisanie pism, wniosków do właściwych instytucji.

Kurs obsługi komputera trwał cztery dni. Obejmował następujące zagadnienia programowe:

Dzień 1:   Wprowadzenie – uczestnicy kursu komputerowego poznają

  • 1. system operacyjny jego znaczenie w pracy z komputerem,
  • 2. sytuacje awaryjne jak ich unikać i jak sobie z nimi radzić,
  • 3. wyszukiwanie i uruchamianie programów,
  • 4. zastosowanie edytora tekstu ,
  • 5. klawiatura jako narzędzie do pisania tekstów,
  • 6. praca z gotowym tekstem,
  • 7. ilustracja danych arkusza za pomocą wykresu,
  • 8. rozwiązywanie prostych zadań problemowych
  • 9. przygotowanie arkusza do druku,
  • 10. bezpieczna i higieniczna praca z komputerem.

Dzień 2:  Uczestnicy kursu informatycznego

  • 1. wykonują elementarne ćwiczenia związane z obsługą środowiska,
  • 2. posługują się inerfejsem użytkownika (klawiatura, mysz) wykorzystywanego środowiska pracy
  • 3. potrafią prawidłowo zakończyć pracę z komputerem,
  • 4. uruchamiają wybrany edytor tekstu,
  • 5. poznają układ i przeznaczenie klawiszy,
  • 6. poznają sposoby pisania małych i wielkich liter,
  • 7. poznają sposób pisania polskich znaków,
  • 8. wykonują ćwiczenia zmierzające do sprawnego posługiwania się klawiaturą,
  • 9. przepisują krótkie teksty,
  • 10. zapisują przepisane teksty na dysku.

Dzień 3:  Uczestnicy kursu informatycznego

  • 1. odczytują z dysku gotowe dokumenty,
  • 2. potrafią przeglądać tekst,
  • 3. wyszukują usterki i wprowadzają poprawki,
  • 4. usuwają błędy, stosując klawisze DEL i BACKSPACE,
  • 5. poznają typy danych arkusza kalkulacyjnego (tekst, liczba, data),
  • 6. wprowadzają różne typy danych,
  • 7. dokonują modyfikacji i edycji danych,
  • 8. wypełniają arkusz danymi,
  • 9. dokonują edycji danych,
  • 10. zapisują dane na dysku na dysku.

Dzień  4:   Uczestnicy kursu informatycznego

  • 1. odczytują z dysku gotowe dokumenty,
  • 2. zapisują wzory podstawowych działań matematycznych,
  • 3. przedstawiają dane w różnych formatach – wykresy,
  • 4. potrafią tworzyć proste formuły matematyczne, tworzą tabele oraz nadają im format,
  • 5. korzystają z przeglądarki jako źródła zdobywania informacji, oraz rozrywki,
  • 6. potrafią wykorzystywać przeglądarkę internetową jako wyszukiwarkę ofert pracy itp.,

 

Zajęcia prowadził informatyk:   Grzegorz Galiński

koordynator projektu: Julita Karasińska

Komentowanie zamknięte.