Wejdź na stronę banku i dowiedz się, jak złożyć wniosek o świadczenie dobry start za pomocą bankowości elektronicznej.

JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK O DOBRY START PRZEZ PORTAL EMP@TIA?

Składanie wniosku na portalu Emp@tia empatia.mrpips.gov.pl odbywa się przy użyciu przyjaznego do wypełniania kreatora.

Aby móc złożyć wniosek o świadczenie z programu „Dobry start” za pomocą portalu „Emp@tia”: musisz założyć konto na portalu „Empatia” przy użyciu profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.

Po założeniu konta na portalu zaloguj się, a następnie:

1.  Na stronie głównej wybierz rodzaj wniosku  „Dobry start”.

2.  Zapoznaj się z informacją o dokumentach i danych, które będą Ci potrzebne do wypełnienia wniosku o świadczenie dobry start. Przygotuj niezbędne dokumenty i informacje: dane swoje oraz dzieci, na które będziesz składał wniosek, adres e-mail, adresy szkół, do których dzieci będą uczęszczać w roku szkolnym 2018/2019, numer rachunku, na który ma być przekazane świadczenie.

Kreator wypełniania wniosku wskaże Ci miejsca, których wypełnienie jest obowiązkowe i kiedy trzeba załączyć skany (kopie) niezbędnych dokumentów.

3.  Wpisz nazwę miejscowości, w której zamieszkujesz.

4.  Wybierz z listy właściwą dla siebie instytucję/urząd, do której złożony zostanie wniosek.

5.  Wpisz lub wybierz wszystkie niezbędne informacje, o uzupełnienie których zostaniesz poproszony:

  • dokładny adres Twojego miejsca zamieszkania,
  • numer rachunku bankowego, na który ma być przekazane świadczenie dobry start,
  • dane Twoich dzieci, na które składasz wniosek,
  • dokładne dane adresowe szkół, w których od września będą się uczyć Twoje dzieci.

6.  Sprawdź wprowadzone dane w podsumowaniu. W przypadku błędów cofnij się za pomocą przycisku „Wstecz” do miejsca, gdzie one występują i popraw dane. Jeśli dane są poprawne wybierz  „Utwórz dokument”.

7.  Przejdź do zakładki „Dokumenty robocze”, zaznacz „Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia dobry start”  i kliknij „SZCZEGÓŁY/WYŚLIJ”.

8. Jeśli chcesz dodać załączniki, kliknij „Dodaj”.

9.  Wyślij wniosek.

Wniosek został wysłany. Na swój adres e-mail dostaniesz powiadomienie w przypadku przyznania Ci świadczenia, dlatego ważne jest abyś wpisał go poprawnie.

W przypadku odmowy przyznania świadczenia dostaniesz decyzję. Znajdziesz ją w skrzynce odbiorczej na portalu „Emp@tia”. Kliknij „Podpisz odbiór”.

WAŻNE: w razie wątpliwości lub błędów urząd realizujący Twój wniosek będzie kontaktował się z Tobą co do zasady drogą elektroniczną. 

Komentowanie zamknięte.